Laatste loodjes - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 Juli 2015 | Colombia, Bogota

Hey iedereen,

Ik ben alweer op de helft van mijn allerlaatste week in Bogotá. Wat vliegt de tijd zeg! Ik moet ook wel toegeven dat het mooi is geweest zo. Afgelopen vrijdag had ik opeens m'n rapport al af haha dus deze week heb ik alle tijd om alles rustig af te ronden. Op dit moment ben ik flink aan het discusseren met de examencommissie in Twente, want ze willen geen moeite doen om een Skypesessie voor me te regelen, zodat ik voor 1 augustus m'n eindcijfer en dus nog wel studiefinanciering krijg. Normaal gesproken geef ik snel toe in discussies, maar ze kunnen me gewoon geen inhoudelijke argumenten geven waarom het niet mogelijk is, dus ik houdt stug vol. Hopelijk lukt het me ze te overtuigen.. Daarnaast ben ik vanmiddag nog gevraagd of ik donderdag aan het eind van de middag even mijn onderzoek wil presenteren aan een groep bouwkundestudenten. Hoezo last minute!? Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

We gaan weer even terug in de tijd. Mijn laatste update is alweer een tijdje geleden en ik heb weer de nodige dingen meegemaakt. Zo ben ik weer naar het winkelcentrum geweest om vervolgens alleen een hamburger, een ijsje en een sixpack bier te kopen. Lekker gezond weer haha. Die avond zijn we met een hele internationale groep uit geweest vlakbij mijn universiteit. Van buiten zag het eruit als een heel normaal woonhuis, maar vanbinnen was het een hele gezellige kroeg/club. Het was eigenlijk voor het eerst dat we met een hele groep op stap waren en dat was ook wel eens leuk voor de verandering. De zondag daarna hebben Lisa en ik natuurlijk weer brak in het park Subway gegeten en Colombia zien spelen. Ik heb zelfs een nationaal shirt (die gewoon echt goed zit) op de straat kunnen scoren voor een tientje, dus ik kan me nu een echte fopsupporter noemen.

Die maandag heb ik via Skype de begrafenis van m'n oma bij kunnen wonen. Het was erg fijn om er op deze manier toch nog bij te kunnen zijn. Na de begrafenis heb ik nog even met mijn nichtje gesproken en een aantal tantes. Toch fijn om het zo af te kunnen sluiten en bij m'n familie te kunnen zijn. Nogmaals, iedereen ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes en steun.

Die week heb ik dus als afleiding als een malle m'n verslag afgemaakt en wat geskyped met onder andere Sophie en de flat. Heel leuk om iedereen weer eens te zien, ookal was skypen met de flat zo chaotisch dat ik alsnog niet op de hoogte van alles ben haha. Verder heb ik besloten om de week nadat ik terugkom gelijk door te gaan naar Denemarken om daar nog een weekje met m'n ouders bij te komen. Vervelend. En daarna gaat het drukke sociale leven in Nederland weer beginnen, ik kan me er nu al op verheugen!

Oke ik dwaal af, afgelopen weekend is ingeluid om 4 uur 's middags met een pitcher bier in de Irish Pub. Colombia speelde pas om half 7, maar we moesten per se daar kijken en een plekje claimen. Dan zijn Colombianen wel opeens op tijd. Helaas hebben ze verloren van Argentinië, maar dat was ook wel terecht. Die avond zijn we nog uit geweest met een groep Colombianen in een of andere paupertent, maar het was supergezellig!

Zaterdag zou ik gaan ontbijten met m'n gastgezin, maar wat ze me natuurlijk niet hadden verteld is dat we eerst gingen ontbijten om vervolgens naar de warme bronnen te gaan. Dus ik stap keurig op tijd de auto in en dan komen ze daar opeens mee. Ik dus weer naar boven om al m'n spullen te pakken. Uiteindelijk hebben we zoveel vertraging opgelopen dat we pas om half 4 bij de warme bronnen aankwamen, die om 5 uur weer dicht gingen. Het was superkoud, het waaide en regende en de bronnen waren natuurlijk buiten. Maar het water was zo ontzettend warm en de omgeving was prachtig, dus uiteindelijk maakte het niet uit. Die avond zijn we nog uit eten geweest als afsluiting van mijn laatste weekend met hun. Weer hamburger gegeten haha, ik ben echt verslaafd 8)

Zondag ben ik weer naar de markt in Usaquen geweest om al m'n souvenirs in te slaan. Ik was alleen gegaan en dat was wel zo fijn om alles drie keer bij langs te lopen. Veel gepraat met de lokale verkopers en her en der nog wat af weten te dingen, waar ik best trots op ben. Uiteindelijk toch te veel uitgegeven, maar het was het waard. Die avond zijn we voor de allerlaatste keer uit geweest in Theatron. Maandag waren we toch vrij en het was Gay Pride dat weekend dus het was superdruk en gezellig. Ik heb nog nooit zoveel homovrienden gemaakt die avond, het was echt bizar hoeveel mensen er op ons afkwamen. Het was weer een bizarre avond en een goede afsluiter.

Maandag waren Lisa en ik te brak om ook maar wat te kunnen (ik haat het echt dat je hier 5x zo brak bent als in Nederland), maar we hebben onszelf naar de crêpes&waffles gesleept om er toch even uit te zijn. Verder heb ik echt helemaal niets gedaan die dag. Vandaag ben ik weer naar de uni geweest om verder te discusseren met de examencommissie en om m'n reflectieverslag te schrijven. Morgen ga ik denk ik die presentatie in elkaar flansen en hopelijk heb ik dan feedback om m'n eindverslag definitief te maken.

Dat is het wel weer zo'n beetje. Het is nu zo erg aftellen naar zaterdag, ik heb echt behoefte aan zon, zee, strand, cocktails, jongens zonder shirt en chille muziek. Het is veel te koud in Bogotá.

Bij deze wil ik graag iedereen bedanken voor het volgen van mijn blog. Ik denk dat de kans vrij klein is dat ik op reis nog ga updaten, maar ik denk dat er via Facebook wel het nodige voorbij zal komen. Hele fijne zomervakantie allemaal en tot snel in Nederland!

Heel veel liefs


  • 01 Juli 2015 - 10:49

    Anneleen:

    Hee lieve Anna! Wat fijn om weer een berichtje van je te lezen! Wil je me laten weten wanneer je wel weer precies in Nederland bent? Dan kan ik eena kijken of ik ee gaatje kan vinden in mijn werkrooster en kunnen we weer bij praten :) Ik heb ontzettend genoten van je verhalen door je blog te lezen. Jammer dat daar nu een eind aan komt. Ik wens je alvast heeeeel veel plezier op vakantie! En ik hoor je vakantieverhalen sowieso later als je terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 1596
Totaal aantal bezoekers 6543

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 05 Juli 2015

Bachelor eindopdracht

Landen bezocht: