Stroomversnelling - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu Stroomversnelling - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu

Stroomversnelling

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Mei 2015 | Colombia, Bogota

Goedemorgen lieve mensen in Nederland,

Het gaat weer een stuk beter met m'n onderzoek! Afgelopen week heb ik eindelijk dat interview met Metrovivienda gehad en ik heb te horen gekregen dat er al meer dan 40(!) gezinnen in het project wonen. Ik kan eigenlijk m'n onderzoek als in eerste instantie gepland was uitvoeren, als ik nog genoeg tijd heb. De enquêtes zijn zo goed als klaar, alleen moeten we nog in contact zien te komen met de inwoners. Gelukkig heb ik het mailadres van de mevrouw van communicatie van Metrovivienda, dus dat zal vast goedkomen.

Doordeweeks is er niet zo heel veel spannends gebeurd. Ik heb wel eindelijk m'n gebruikersnaam en wachtwoord, dus ik kan me opgeven voor volleybal! Dat ga ik deze week maar eens uitzoeken. Daarnaast ben ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij de Batavierenrace, dus dat ben ik nu wat aan het voorbereiden. Nee het echte hoogtepunt van afgelopen week was wel mijn allereerste Colombiaanse hamburger, superlekker! En het weekend natuurlijk.

Ik ben met m'n gastgezin en Lisa ter gelegenheid van Nubia's verjaardag naar het dorpje Villa de Leyva geweest. Maar voordat we zover waren begon het allemaal op vrijdag avond rond een uurtje of 10. Nubia en Alfonso waren nogsteeds niet thuis en ik wou graag weten wat het plan was voor het weekend, omdat Lisa ook meeging. Nou om half 11 wist ik dat we om 5 uur op zouden staan, Paola en Sebas naar de bus zouden brengen, Lisa en een vriendin van Nubia op zouden halen en naar Chia zouden rijden. Daar hebben we met taart en wortelsap ontbeten bij goede vrienden van de familie en zijn we van auto gewisseld, waardoor iedereen er wel in paste. Toen zijn we langs allemaal verschillende dorpjes gereden om daar het dorpsplein te bekijken en wat te eten of te drinken. Allemaal in superrustig tempo, maar dat was niet erg. Het was erg leuk om wat meer van de wereld te zien en allemaal nieuwe dingen proberen te eten. Uiteindelijk waren we rond half 6 in Villa de Leyva en zijn ik en Lisa naar ons hostel vertrokken. De rest sliep ergens anders. 's Avonds hebben we aan het plein Club Colombia (het lokale, best wel lekkere bier) gedronken en daarna echte Italiaanse pizza gegeten. Ik was bijna alweer vergeten hoe kaas smaakte, want de Colombiaanse kaas heeft echt nul smaak.

De volgende ochtend hebben we ontbeten bij een Franse bakker met croissants en brownies. Supermachtig dus we waren klaar voor de rest van de dag haha. Daarna hebben we de familie weer opgezocht en zijn we naar Casa Teracotta geweest. Het huis is helemaal van klei gemaakt en het lijkt ook alsof een kind van drie het gemaakt heeft (zie foto's). Maar eenmaal binnen zat het best slim in elkaar. Lisa en ik hoefden niet per se naar binnen, maar er werd geen bescheiden nee geaccepteerd door de familie. Echt even een cultuurverschilletje, maar uiteindelijk was er niet zoveel aan de hand. Vervolgens zijn Lisa en ik naar een struisvogel boerderij geweest, zo grappig! Die beesten zijn echt ongelooflijk dom en grappig haha, we hebben ons prima vermaakt. En toen begon de lange terugreis naar Bogotá en waren we er rond half 9 's avonds weer. Kortom: een superintensief weekend, maar ontzettend veel gezien en gedaan.

Lisa en ik kwamen erachter dat we tegelijkertijd klaar zijn met onze werkzaamheden in Bogotá en hebben besloten die week daarna samen naar de kust te reizen. Daarnaast zijn we begonnen met een bucketlist met dingen die we nog willen doen in en rondom Bogotá. Allemaal leuke dingen om naar uit te kijken dus! Het gaat ook zo snel hier, ik ben alweer bijna op de helft van m'n tijd in Bogotá, echt ongelooflijk.

Nou volgens mij heb ik wel weer genoeg gekletst. Zoveel filosofische gedachtes heb ik op het moment niet, alles gaat wel lekker hier. Heb ik nog iets gemist in Nederland?

Heel veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6544

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 05 Juli 2015

Bachelor eindopdracht

Landen bezocht: