Wereldreiziger - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu Wereldreiziger - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu

Wereldreiziger

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Mei 2015 | Colombia, Bogota

Hey allemaal,

Ik zit nu alweer 3 weken in Colombia, de tijd gaat echt enorm snel! Mijn leven hier begint inmiddels een beetje vorm te krijgen door wat meer vaste activiteiten en mensen.

Zo ben ik afgelopen dinsdag naar het internationale "language exchange" evenement gegaan. Best wel spannend, want ik kende er niemand, maar dat maakt het juist extra makkelijk om op mensen af te stappen. De hele avond heb ik aan de Spaanse tafel gezeten en met verschillende Colombianen gepraat. Het is erg bijzonder om iedereens verhaal te horen, want er komen allemaal typen mensen naar deze bar: van jong tot oud en van Colombiaans tot Fins. Na een paar uur kletsen werd je stoel door het barpersooneel onder je kont vandaan getrokken en werden er keiharde beats de zaal ingeblazen. Er was blijkbaar nog een feest haha. Het schijnt best wel een grote happening te zijn voor buitenlanders die op doorreis zijn door Bogotá en dat bleek ook wel uit het aantal personen en het aantal buitenlanders. Het was goed druk. Ik stapte daar alleen nog rond met m'n overvolle eastpak dus voor mij was het tijd om naar huis te gaan. Volgende week maar eens kijken of het feest echt zo gezellig is als dat ze zeggen.

Donderdagmiddag/avond is er wekelijks een Nederlandse borrel. Daar trof ik de groep Nederlanders van Royal Haskoning weer en een tweetal andere Nederlandse mannen die al 3 jaar in Bogotá wonen en werken. Vervolgens schoof het vriendinnetje van Joost met haar zus en nog een andere half Spaanse half Nederlandse jongen aan. Al met al dus een bond gezelschap, maar het was erg gezellig. Ik merkte dat ik de Spaanse gesprekken veel beter kan volgen, ook op hoog tempo en daar werd ik erg blij van!

Gisteren ben ik met het gastgezin naar Zipaquirá afgereisd. Het is een dorpje buiten Bogotá met een van de grootste ondergrondse kathedralen en ook nog eens uit een zoutijn gehouwen: een van de bekendste toeristische trekpleisters van Colombia. Het zou ongeveer 1,5 uur rijden zijn, maar dat is zonder "trancon' (file) en in Bogotá zijn die er altijd. Al met al hebben we er dus een uur langer over gedaan, maar het was het waard. Het dorpje zelf was ontzettend mooi en goed onderhouden. De kathedraal zelf was ook erg indrukwekkend. Als civieler stond ik enorm versteld van de architectuur en de inmensheid van de ondergrondse ruimtes. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken, maar het was vrij onmogelijk door het beperkte licht.

Zaterdagavond heb ik met Lisa afgesproken, die doodmoe terug gekomen was uit Peru. We hebben Nederlands(!) speciaalbier gedronken, wat goedkoper was dan in Nederland, superkrom :') Het was erg gezellig en we hebben afgesproken volgend weekend eens goed uit te gaan in Bogotá. Luc, als je dit leest, ik ga je advies opvolgen, want we gaan naar Teatron! Het is een inmense gaybar met iets van 8 verschillende zalen, maar er komen ook superveel hetero's. Je betaalt ongeveer 15 euro en dan kan je de hele avond onbeperkt drinken, prima dus voor een flink avondje stappen. Ik heb er nu al zin in!

Vandaag ben ik naar Usaquen gefietst. Het is een wijkje in het noorden van Bogotá en elke zondag is er een vlooienmarkt met allemaal handgemaakte souvenirs. Op zondag zijn sommige grote wegen voor fietsers afgesloten, dus ik kon mooi meedoen met de "ciclovía". Onderweg ben ik even gestopt om op een terrasje een beker met ananas en watermeloen te eten en te genieten van het zonnetje, een klein geluksmomentje. Ik had me iets verkeken op de afstand, want het was in totaal toch wel 10 kilometer fietsen naar Usaquen en ook weer 10 kilometer terug, dus ik ben behoorlijk moe in de benen haha. De vlooienmarkt was echt superleuk! Er waren veel mensen, mooie spullen en ook muziek. Ondanks dat ik alleen was, heb ik me prima vermaakt. Ik voelde me echt een wereldreiziger op de een of andere manier. En dat ben ik ook! Ik zal nooit door kunnen gaan voor een normale Colombiaan, terwijl ik op het moment wel leef als een normale Colombiaan en dat voelt soms een beetje raar.

Ohja ik deed ook nog iets nuttigs hier: m'n onderzoek. Deze week heb ik vrij slecht nieuws gekregen.. De inwoners van mijn onderzoeksproject trekken niet op tijd in hun nieuwe woningen, waardoor ik dus geen resultaten kan verkrijgen. Volgens mij zijn ze zelfs nog bezig met bouwen dus dat gaat weer lekker op z'n Colombiaans haha. Morgen hoor ik als het goed is weer iets van m'n begeleider van de UT en ik hoop dat er een oplossing komt. Ik verbaas mezelf erover hoe rustig ik eronder ben. Normaal gesproken zou ik helemaal panieken, maar hier kan ik vrij weinig aan doen dus maar ik me er ook maar niet druk om. Overwinning twee is dus ook binnen!

Hoe is het in Nederland? Zijn er nog bijzondere dingen gebeurd die ik gemist heb? Hoe gaat het met alle bachelor scripties/opdrachten van iedereen? Succes in elk geval!

Liefs en tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6545

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 05 Juli 2015

Bachelor eindopdracht

Landen bezocht: