Achtbaan - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu Achtbaan - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anna Veenen - WaarBenJij.nu

Achtbaan

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 Juni 2015 | Colombia, Bogota

Hey allemaal,

Afgelopen twee weken zijn een behoorlijke emotionele achtbaan geweest. Ondanks Skype en Whatsapp is Nederland dan wel erg ver weg. Ik wil graag iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, belletjes en mailtjes, ik heb er veel steun aan gehad.

Het begon allemaal positief ongeveer een week geleden. Ik kreeg een belletje van de Batavierenracecommissie dat ik aangenomen ben voor de commissie van volgend jaar! Superleuk en gaaf en ik heb er nu al zin in! Heel gek om je al op iets te verheugen terwijl je nog middenin je andere avontuur zit. Ik ben ingedeeld in de groep Externe Betrekkingen en Faciliteiten (EB&F) wat betekent dat ik met een aantal anderen verantwoordelijk ga zijn voor onder andere de sponsoring en promoting. Spannend vind ik het wel, maar het lijkt me een goede uitdaging voor mij. Ik heb ook al een lijstje met belangrijke data gekregen en ik zag al dat we fanatiek van start gaan in september. Dus mocht je me dan willen meeten, maak dan nu maar alvast een afspraak, want het gaat druk worden in de weekenden haha.

Die week had ik het erg rustig op de uni, omdat ik zaterdag pas weer enquêtes af kon nemen en ik pas na de enquêtes weer verder kon.. Dus ik heb mijn middagen besteed aan het vinden van shirtjes en shorts en met resultaat deze keer. Ik heb een heel basic zwart shirt gekocht en legergroene shorts. Kan ik er weer mee door als ik op reis ga! De enquêtes afnemen was trouwens heel bijzonder. Deze keer kwamen de inwoners zelfs naar ons toe! Achteraf bleek dat ze dachten dat ik een of andere liefdadigheids afgevaardigde was en dat ik ze geld zo geven. Heel bijzonder om zo in de belangstelling te staan. Gelukkig heeft me dat wel 15 enquêtes opgeleverd, dus ik ben tevreden.

Verder ben ik nog met Lisa speciaalbier wezen drinken vrijdagavond en hebben we zaterdag met een groep Theatron weer eens onveilig gemaakt. Laten we het er maar op houden dat deze avond nog meer eigennaardig en bijzonder was dan de eerste keer. Met het geluid van de vogels thuis aangekomen om de volgende dag brak voetbal te gaan kijken op groot scherm in het park. De "Copa Americana" is hier begonnen, wat eigenlijk het EK voetbal van Latijns Amerika is. En het is best wel een happening hier, de oranjekoorts is er niks bij. Vandaar dat het erg leuk is om de poulewedstrijden van Colombia te kijken met duizenden joelende Colombianen.

Maandag (ja weer een vrije dag) ben ik nog naar een ander uitzichtpunt boven de stad geweest: La Calera. Dit scheen erg mooi te zijn tijdens de schemering en het begin van de avond en dat was het ook. Langzaamaan verdween de zon en gonsten de lichtjes van de stad onder ons. Het was alleen een beetje jammer dat het regende en dat het koud was haha. Ik zal zodadelijk wat foto's uploaden op Facebook.

Dinsdag sloeg de relaxte stemming van het weekend echter om: m'n oma ging plotseling erg hard achteruit en is dezelfde dag nog overleden. Dan is Nederland echt heel ver weg als je dit wilt verwerken met je familie. Ik heb toen ook voor de keuze gestaan om op en neer naar Nederland te gaan, maar heb uiteindelijk toch samen met m'n ouders besloten dat ik hier blijf. Even op en neer naar Nederland is toch net iets teveel van het goede, hoe lastig het ook is om hier alleen te zijn nu. Gelukkig ben ik goed opgevangen door m'n gastgezin, Lisa en de hele afdeling op de uni. Paola heeft me gelijk mee naar de film "Spy" gesleept (erg leuke film, aanrader!) en gister heb ik met Lisa Colombia van Brazilië zien winnen in de kroeg. Daarnaast wordt er voor een live verbinding gezorgd waardoor ik toch nog soort van aanwezig kan zijn bij de begrafenis. Dat stelde me wel gerust, dus naar omstandigheden gaat het best goed met me nu.

Vandaag heb ik mezelf afgeleid met het boeken van hostels in Medellin en Lima, waardoor m'n reis steeds meer vorm krijgt. Mensen zeggen wel dat je niet teveel moet plannen van tevoren, omdat het toch altijd anders gaat. Maar ik vind het wel zo fijn om een hostel te hebben de nacht nadat ik land, zeker omdat ik vaak 's avonds pas aankom. De rest zie ik onderweg wel 8)

Dit weekend is mijn allerlaatste weekend in Bogotá, het gaat echt zo snel! Toch maar eens beginnen met souvernirtjes kopen haha. Ik ben daarna nog wel twee weken in Bogotá, maar mijn echte laatste weekend ga ik naar Neiva met Lisa om daar het feest van San Pedro y San Pablo te vieren, wat daar echt enorm schijnt te zijn. Maar daarover later meer, volgens mij heb ik alweer genoeg gemeld voor deze keer.

Nogmaals, ontzettend bedankt voor alle digitale liefde uit Nederland, voel ik me toch niet meer zo eenzaam.

Liefs,
Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 6540

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 05 Juli 2015

Bachelor eindopdracht

Landen bezocht: